Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 28 iulie 2010

Un copil fara bilet

Mergeam spre casa cu un MAZ pe traseul 28 cand au intrat in actiune controlorii RATP. Chiar langa mine, o copila bruneta, cu niste cearcane imense, imbracata haios, a fost prinsa fara bilet.

"Dar eu trebuie sa cobor acum", a spus fata, mai mai sa planga. Ma uitam la ea cum ii tremura barbia. Paloarea a crescut, ii tremurau si mainile. Controlorul a anuntat-o, frumos, ca amenda este de 40 lei. "Nu am bani la mine. Ma asteapta mama si tata in statie, ei mi-au spus sa urc", a spus, aproape plangand fata. Controlorul i-a cerut buletinut, a vazut ca fata are 15 ani, a intrebat-o unde invata. "La Liceul Mihai Eminescu", a spus fata repede. "Imi pare rau, e prima data, n-am sa mai fac, va rog sa ma iertati", implora fata. "E frumos ce faci? De ce nu iti iei bilet", a certat-o controlorul.

De ce povestesc incidentul acesta: ma obisnuisem cu genul de controlor care sa fie zeflemitor si care sa se lege de fete in autobuz. Acesta nu era de acest tip. Chiar daca eram la un metru de cele doua personaje, abia auzeam ce vorbea barbatul. Nu a ridicat tonul, nu a atras atentia celorlalti calatori. Discutia s-a purtat civilizat. Fata a primit buletinul si a fost rugata sa coboare din autobuz. Nu cred ca o asteptau parintii, a fost o minciuna spuna rapid ca sa lase impresia ca este sub protectia cuiva.

La cat era de speriata fata asta, nu cred ca va mai avea curajul sa urce intr-un mijloc de transport in comun fara bilet.

Si eu am facut-o o singura data, am mai povestit pe blog, fusesem acceptata la Monitorul de Iasi si dupa discutia cu Boieru si cu ceilalti din conducerea ziarului am fost atat de emotionata incat am uitat sa compostez biletul. Din Bucsinescu si pana la Spiridon am fost pasager in neregula. M-am jurat ca nu se va mai intampla. M-am gandit ore intregi ce puteam pati.

Cel de-al doilea controlor s-a jucat cu Zombie. Nu l-a harait. Mi-a spus ca animalele merita mai mult respect din partea noastra decat oamenii. I-am dat dreptate.

Domnule Gherca, sa stiti ca aveti si angajati model!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu