Totalul afișărilor de pagină

marți, 17 august 2010

Mi s-a facut rau uitandu-ma la televizor

Ceea ce s-a intamplat la Maternitatea Giulesti din capitala intrece orice imaginatie. Ma uitam aseara la RTV si urmaream o discutie sterila intre poliiticieni, am schimbat pe Pro TV si am vazut imaginile de la maternitate. Nu am putut urmari pentru ca transmisia lasa de dorit (calitatea imaginilor dar si comentariile de la fata locului). Am revenit la Realitatea si nu am rezistat decat 10 minute, apoi am inceput sa plang.

Nu auzeam nimic din ce se vorbea acolo, ce ma soca erau chipurile ingrozite ale mamicilor. Apoi targile acelea scoase de pompieri, cu folia metalica, semn de arsura. Apoi acel incubator in care s-a vazut un copil. Si iarasi chipurile femeilor ingrozite si ma intrebam de ce nu au fost scosi copiii mai repede?

Am inchis televizorul si am refuzat sa ma mai uit pana astazi. Nu am stiut decat dimineata ca au murit copii.

Acum privesc imaginile in aceeasi stare de soc, dar informatiile difuzate sunt cele care imi rup inima in doua:

- o instalatie improvizata la o sectie de terapie intensiva - cred ca doar in Romania se mai poate intampla asa ceva, poate si prin alte tari de "mana a doua" si chiar a treia cum ar spune presedintele Romaniei. Chiar, unde e presedintele acum, unde e premierul?
- a izbucnit un incendiu iar focul a ars mocnit!!!!!!!!!!!!! Unde erau cadrele medicale? Ancheta a scos la iveala ca in acel salon nu s-a intrat O ORA!!!!!!!
- a fost explozia, dar cadrele medicale din maternitate nu au fost ranite. Normal, nici macar nu au intrat sa scoata bebelusii din acea incapere.
- autoritatile au iesit in conferinte si au salutat modul in care s-au miscat pompierii, managerii altor spitale din capitala; nicio demisie, insa.
- procurorii fac ancheta si au deschis dosar penal pentru ucidere din culpa. Abia astept finalul anchetei, sa vad daca cineva va primi catuse pe maini. Nu cred!
- copiii arsi nu au sanse de recuperare, arsurile sunt grave, pe suprafata mare de corp. Acei copii au venit pe lume mai devreme, s-au grabit sa vina in aceasta lume care i-a condamnat la moarte, la o moarte ingrozitoare. Cine stie, poate acele femei care plangeau in fata maternitatii s-au chinuit ani de zile sa ramana insarcinate.

Ministerul Sanatatii este dator sa ofere explicatii tuturor romanilor. De ce s-a intamplat tragedia de la Maternitatea Giulesti, de ce un copil internat cu fractura la picior moare in mainile medicilor.

Daca asta se intampla in Bucuresti, la ce ne putem astepta in orasele mici din tara? La Iasi, autoritatile au dat asigurari ca maternitatile Cuza Voda si Elena Doamna sunt sigure. Oare mamicile care sunt internate acum in aceste doua spitale cum se simt dupa ce au vazut tragedia de la televizor?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu