Totalul afișărilor de pagină

vineri, 8 iulie 2011

Va sustin, domnule Funeriu!

Mi-a placut la scoala. Cu exceptia Chimiei, la liceu. Poate daca as fi avut o profesoara buna si normala la cap as fi invatat si aceasta materie. Insa doamna de Chimie - groaza Liceului de Informatica din Piatra Neamt - a reusit sa ma sperie chiar din prima ora. Va dau un exemplu: m-a obligat sa ma ud pe cap, la chiuveta din laborator ca sa ii dovedesc ca am parul cret din nastere. Evident ca am refuzat si am preferat sa fiu data afara din ora! M-am jurat atunci ca nu voi invata la acest obiect. Si asa a fost. Intr-a XII-a a fost cat pe ce sa nu ma lase sa intru in Bac. Noroc de diriginta ca s-a dus sa o roage pe profesoara. Doamna de Chimie astepta sa merg eu si sa-mi cer scuze, dar n-am facut-o.

Am dat examenele la Bac, le-am luat cu note mari, dar asta pentru ca am invatat in cei patru ani de liceu. Iar pentru Bac am inceput sa ma pregatesc serios dintr-a XI-a.

Am urmarit stirile despre examenul din acest an si i-am vazut pe acei tineri spunand in fata camerei ca au luat 2 sau 3. Spuneau asta razand. Cele doua televiziuni de stiri din Romania sustin cauza acestor lenesi si il blameaza pe ministrul Educatiei pentru ca a introdus camerele de supraveghere in centrele de examinare.

Consider ca s-a procedat foarte bine introducandu-se acest sistem de monitorizare. In acest fel, absolventii nu au mai putut copia. S-a copiat la Bac si pe vremea mea. Tin minte cum umblau lucrarile de la o banca la alta pentru ca toata lumea sa scrie si sa ia note de trecere. Si am avut o frustrare vazand notele elevilor slabi. In conditiile in care in timpul liceului abia luau un 7 la Romana, cum poti crede ca a facut ei teze de 8.50 si 9?

Acelasi sentiment l-am trait in facultate, cand anumiti colegi luau 9 si 10 fara sa invete. Notele acestea mari aveau (poate) legatura cu faptul ca studentii ii asteptau pe profesori in fata amfiteatrului, chiar inainte de examen. Cand se strangeau lucrarile si ieseam din clasa, tinerii nu se sfiau sa recunoasca: "dadusera dreptul pentru un 10".

Il sustin pe ministrul Funeriu si spun ca examenul de Bacalaureat trebuie sa fie un examen de maturitate, trebuie sa fie o treapta spre Universitate pe care sa o treaca doar cei bine pregatiti. Doar asa ne va fi bine ca societate, pentru ca altfel, toti acesti tineri slab pregatiti vor face probleme la locurile lor de munca.

Trebuie facut ceva pentru ca scoala sa redevina SCOALA, pentru ca dascalii adevarati sa fie respectati la ore. Elevii care nu invata, cei care ajung sa ameninte profesorii si chiar sa-i bata ar trebui exmatriculati. De ce trebuie sa sufere ceilalti copii, avand alaturi niste golani?! Golanii ar trebui trimisi acasa, la parintii care nu si-au dat interesul sa-i educe. E numai datoria lor sa-i suporte si sa-i intretina! Iar daca nu vor aprecia libertatea, atunci sa infunde puscariile!

Imi doresc ca baiatul meu sa fie un copil bun caruia sa-i placa sa studieze. Il voi ajuta cat voi putea!

Revenind la examenul din acest an, trebuie clarificata situatia liceelor cu promovabilitate 0. Refuz sa cred in aceste rezultate si tind sa dau crezare zvonurilor ca Ministerul incearca sa se foloseasca de aceasta manevra pentru inchiderea unor unitati scolare. Daca se va adeveri asta, atunci ministrul ar trebui sa-si dea demisia, la fel si profesorii din comisiile de corectare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu