Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 16 aprilie 2011

Povestiri adevarate despre soti

Simt nevoia sa povestesc cate ceva despre experientele de viata de care am avut parte la Maternitatea Elena Doamna. Astazi ma voi referi la soti. Nu la cei responsabili, ci la cei care isi bat joc de nevestele lor chiar si atunci cand le poarta in pantece copiii.

Nu voi da nume, din respect pentru femeile cu care am discutat si cu care am inchegat prietenii. Dar trebuie sa expun aceste povesti triste pentru a le ajuta pe celelalte doamne si domnisoare sa identifice din timp profilul "barbatului cu obrazul gros".
______________________________________

1) Tiganca, 20 de ani, traieste cu barbatul ei de la 8 ani, nu sunt casatoriti legal
Imi imaginam ca la tigani, cand se naste un baiat, este bucurie mare. Nu e chiar asa. Colega mea de salon nu a fost vizitata de "sot" o saptamana intreaga. Grav este ca nu a primit nici vizita mamei sau a vreunei surori. In aceste conditii, fata aia cu codite impletite plangea noapte de noapte. O rugam sa se opreasca pentru ca ii face rau copilului. Se oprea si incepea sa-si blesteme barbatul. Imi spunea ca o sa-i dea in cap cu ce o sa apuce. Incercam sa o fac sa rada spunandu-i sa nu uite sa ma anunte ca sa pot trimite o echipa de la televiziune. Ma gandeam la viitorul acelui copil - un baietel nascut la 2.400 grame. Daca mama lui nu va primi sprijin din partea familiei sotului ce sa va intampla oare cu bebelusul?

Saracul, cat de mila imi era de el. Era atat de negru si paros, parca era un pui mic de maimuta. Dar sugea cel mai bine la san! Din pacate, mama lui mai mult de juca decat sa il alapteze. Se purta cu bebelusul ca si cum ar fi fost o papusa.

2) Romanca, 26 ani, absolventa de studii superioara, casatorita
In ziua in care a nascut, calca la ora 23.00 camasile sotului. "Ca sa aiba ce sa poarte o saptamana cat urma sa stau eu in spital", mi-a explicat tanara. "Dar de ce nu le calca el", o chestionez. "Sotul meu nu-si pune nici mancarea la incalzit, cum sa isi calce camasile", a venit raspunsul.

Fata mi-a povestit ca in aceeasi zi s-a urcat la volan si a plecat la un hypermarket. Sotul plecase dupa paine si nu a mai venit (ca in bancurile alea proaste), asa ca femeia s-a dus sa-si ia paine. Cand a ajuns acasa, sotul a spus ca s-a intalnit cu cineva si a stat la taclale. Nu a raspuns la telefon pentru ca era pe silent.

Alte fapte marete:
- nu-si duce cana cu cafea la bucatarie, dupa ce a baut;
- nu spala vasele in care a mancat;
- nu gateste - nici macar ochiuri;
- i-a curatat nevasta cartofi, i-a prajit ca sa aiba ce sa manance a doua zi. Cartofii au fost lasati in tigaie pe aragaz toata saptamana, pana a iesit nevasta din spital;
- l-a rugat sotia sa-i aduca de acasa o pijama. I-a adus, dar nu la ora 8.00, inainte de vizita de dimineata, ci la ora 15.00;
- si-a lasat sotia gravida sa dea cu var copacii din gradina.

Ma opresc aici pentru ca ma enervez. Daca as fi avut alaturi un asemenea specimen l-as fi strans de gat. Greseala fetei a fost ca i-a tolerat acest comportament timp de 5 ani. I-am explicat ca nu poate spera la o schimbare atitudinala peste noapte.

3) Romanca, 25 ani, fara job, casatorita de o luna
Fata asta mi-a fost draga de la bun inceput. Cand a vazut cat de des vine sotul meu sa ma vada in maternitate mai mai ca s-a apucat de plans. La ea nu venise de 4 zile. Vorbeau la telefon si isi dadeau mesaje. Dar asta nu ii tinea de foame. Nu ii placea mancarea din spital, asa ca a fost nevoita sa-si cumpere iaurt si fructe de la magazinul din curtea unitatii medicale.

Si ea i-a cerut sotului sa-i aduca o pijama. Raspunsul a fost socant. "Vin sa-ti aduc, dar mai intai ma duc la pescuit. Poti sa si nasti ca eu tot ma duc la pescuit". Si asa a facut, s-a dus la pescuit si nu a mai ajuns cu camasa femeii.

Dupa ce a nascut (nastere naturala), fata a avut nevoie de medicamente (un antiinflamator). Si-a rugat sotul sa-i aduca supozitoarele. M-am intalnit cu ea pe hol dupa cateva ore. Nu venise sa-i aduca medicamentul. Asa ca mi-am sunat sotul si l-am rugat sa cumpere el. Cand a ajuns la spital, fata era pe scari impreuna cu barbatul ei. Iulian i-a intins cutia cu medicamente, fata a facut ochii mari neintelegand ce se intampla. "Mi-a spus sotia mea sa iau niste supozitoare si sa ti le aduc". Am crezut ca am facut o gafa, dar nu a fost asa. Barbatul venise la ea, insa fara medicamente.

Prin urmare, e de inteles reactia lui Iulian. "Ma iubesti mai mult, nu?". Imi iubesc sotul de 1000 de ori mai mult!

Un comentariu:

  1. Epilogul face toti banii...
    Probabil mai pateste si nevasta-mea asa ceva din cand in cand. Nu ca m-as lauda eu ca sunt usa de biserica, dar nici chiar asa.

    RăspundețiȘtergere