Totalul afișărilor de pagină

joi, 8 aprilie 2010

Am plans astazi uitandu-ma la televizor

In timp ce corectam o stire mi-am atintit privirea la Realitatea TV. Pana la ora pranzului am refuzat sa privesc imaginile cu batranul ucis de pumnii acelui sofer.

Dar m-am decis sa analizez imaginile si am izbucnit in plans.
Un copil cu bicicleta priveste cum bunicul lui este stilcit de un tinar. Barbatul loveste ca intr-un sac de box, iar copilul ala se uita in sus la "nenea care da si da si da si nu se mai opreste". Imi vine sa sparg televizorul si sa il iau pe ala de git si sa il zdrobesc de asfalt.

Imi pare ca trec oameni pe langa acel batran, dar nu trec. Mi-as fi dorit sa fi trecut oameni pe acolo care sa-l opreasca pe acel tanar, sa-l tina strans pana vine Politia. Dar nu se intampla asa ceva. Mosul cade, copilul e tot acolo, i se vede silueta micuta, pana la genunchii batausului. Mosul e la pamant, se ridica.

Cea mai dureroasa imagine nu a fost, insa, aceea in care era lovit. Mai dureroasa mi s-a parut imaginea cu mosul mergand de mana cu fetita. S-a ridicat umilit, lovit, zdrobit si a continuat sa mearga cu aia mica, aratandu-i ca Bunul e puternic si nu se lasa el invins cu una, cu doua, de baietasul ala nesimtit.

Se opresc oameni, il intreaba ce a patit, mosul mai face cativa pasi, apoi se prabuseste pe piatra. Copila incepe sa se agite cu bicicleta ei colorata. Alearga oameni la batran, nu mai au ce sa-i mai faca.

Altadata reprosam Realitatii ca da imagini brutale si ca scade standardele.

Dar acum a procedat corect.

Pentru ca aceste imagini ar trebui sa ii zguduie pe incompetentii care au decis ca acel tanar nu este pericol public. L-au retinut pentru tulburarea linistii publice! Acei medici legisti au spus ca batranul a facut un stop cardiac si nu pot face legatura intre loviturile primite si deces.

Acum se vede clar: golanul il macelareste in strada, il lasa prabusit la pamant, pleaca la volanul masinii sale luxoase. Batranul face cativa pasi si moare. Chiar nu are legatura?

IN CE TARA TRAIM?

O reactie la fel de puternica mi-au provocat imaginile cu acel tanar care loveste in fata scarii de bloc pe fosta lui prietena. Ma socheaza violenta cu care loveste cu piciorul pe fata cu care a facut sigur dragoste, pe care a sarutat-o, pe care a mangaiat-o, careia i-a spus "Esti frumoasa", "Te iubesc", "Nu pot trai fara tine".
Revin la imaginile cu batranul strivit de pumnii acelui golan. As vrea sa urmaresc un interviu cu aceasta bruta. Sa-i vad ochii. As vrea, chiar daca este traumatizant pentru fetita, sa il pun fata in fata cu ea. De fapt, nici nu a vazut-o, era prea orbit de furie. Sau poate drogat? Parintii acestui criminal, oare cum au reactionat? Daca isi bate mama? Daca isi bate tatal? Cati sunt ca acest tanar?

De ce nu inteleg parlamentarii nostri ca pentru asemenea brute legea trebuie sa fie lege? De ce nu inteleg judecatorii nostri ca in asemenea cazuri trebuie sa fie mult mai aspri? Politistii, procurorii...Nici macar aceste cazuri socante nu ii scot din letargie?

IN CE TARA TRAIM?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu