Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 10 aprilie 2010

Interviu marca Eugen Istodor: "Polirom este Silviu Lupescu, asa cum Silviu Lupescu inseamna Polirom"


Ti-ai conturat o identitate ca om? Iti foloseste la ceva in lumea asta?
Păi cam toţi sîntem nişte avataruri cu multiple identities şi sîntem foarte condescendenţi cu compromisurile pe care le-am făcut sau continuăm să le facem. Noi avem problema noastră identitară, ca naţie. Ultimul moment pierdut, dintr-un şir mai lung, a fost ’89. De douăzeci de ani ne tot căutăm “noua” identitate şi tot nu o găsim. În fine, eu am fost un răsfăţat, mi-am găsit o “vocaţie” – iartă-mă dacă folosesc un cuvînt cam pompos. Am schimbat hainele de inginer cu altele. E o schimbare totuși ! Dacă mi-a folosit ? Da, măcar am sentimentul că nu au fost nişte ani irosiţi. Am pus un pariu cu mine însumi şi aproape că l-am cîştigat.

Cit de rau te timpeste teveul? Esti la moda cu mobilele-ipodurile-imacurile- tehnologia de ultima generatie. De ce/cum poti trai fara?

Am fobie de telefoanele mobile, ma rog, cu ipod-ul am o relaţie mai mult… melomană. Dar nu prea avem ce face, nu mai există viaţă fără tehnică modernă, sînt de acord. Ori de căte ori plec undeva, car după mine o raniţă de alimentatoare, acumulatoare, cabluri, adaptoare, usb-uri, plus laptop-ul, tot harnaşamentul. Nu ele în sine ar fi un pericol, cît faptul că au ajuns să ne transforme viaţa şi chiar modul de a gîndi. Gîndim binar, ca un calculator. Între noi există acum o interfaţă care, oricît de prietenoasă ar fi, rămîne o interfaţă. Accesăm, postăm, dawnloadăm, tastăm, forwardăm şi la urmă cancelăm. Trăim de la un delete la altul. E ceva artificial în acest tip de comunicare, dar nu de disperat.

Vezi viitorul intr-o Putere a Rusiei si a Chinei?

Rusia, nu știu. China, da. Aud că se fac și Stradivarius, și clavecine ‘made în China’. Nu e oraș mai răsărit să nu aibă un cartier chinezesc. Vasăzică, au un plan.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu